Dag 14

4 mei 2018 - Nairobi, Kenia

De laatste dag voordat wij het vliegtuig instappen richting Amsterdam is aangebroken. Voor het eerst sinds dertien dagen mogen wij uitslapen! Om half negen moesten wij aan het ontbijt zitten.. Uitslapen??? Jazeker! normaal gesproken staat het ontbijt namelijk om zeven uur klaar.

Nadat iedereen zijn natte kleding van de fietstocht had geföhnd en in de zon te drogen had gelegd, konden eindelijk de koffers ingepakt worden. Om vervolgens een wandeling langs het Naivasha lake te maken.

Gedurende deze tocht, hebben wij al onze laatste Keniaanse Chillings gespendeerd aan de souvenir winkels.

Met de ingeslagen buit op zak, hebben wij een drankje bij de buren gedaan. Waar wij tot onze schrik achter kwamen dat daar een zwembad was MET water! WiFi MET verbinding en niet te vergeten zonnen MET zon!

Na een late lunch wat wij hier onderhand gewend zijn, gingen wij de bus in naar Nairobi. De reis zal niet in Kenia stijl zijn als er niet iets onverwachts op ons pad zou komen. Dit keer was het een brand die de weg versperde, waardoor iedereen die naar Nairobi wilde maar EEN weg als optie had!

Aangekomen in het eerste luxe stukje van Nairobi wat wij tegenkomen, hebben onze avond heerlijk afgesloten met een feestelijk Dinnertje en een cocktailtje.

Met een grote lach op ons gezicht en een klein beetje heimwee naar Mumias en alle mensen die wij daar hebben ontmoet, gaan wij proberen om 5 uur te kunnen slapen!