Dag 15

5 mei 2018 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

De wekker ging vandaag al om 04.15. Met het afgaan van de wekker begon de dag van laatste keren. De laatste keer douchen, de laatste keer ontbijten met eieren en worstjes, en om 05.00 was het de laatste keer dat we de bus in stapte. Het was de laatste keer dat onze buschauffeur optrok in zijn twee en op de snelweg niet verder schakelde dan zijn drie. De laatste keer dat hij een applaus kreeg omdat hij ons weer over een onmogelijk weg heeft weten te krijgen. En de laatste keer dat we in de bus gelanceerd werden door de hobbels en gaten in de weg.

De laatste keer dat we konden lachen met Tim, die zo inspirerend is en zo goed voor deze wereld dat niemand hem ooit zou kunnen vergeten zijn hart ligt bij A-STEP en dat is ook zeker te zien. De laatste keer dat Tim ons een goedemorgen wensten en de laatste keer dat hij vroeg of alles goed ging.

Het was de laatste keer dat we betaalde met de Keniaanse munteenheid en de laatste keer dat we onze flesjes water vulde. De laatste keer dat we naar de wc gingen (dit keer wel een echte toilet en geen gat in de grond) en de laatste keer dat we op elkaar moesten wachten.

Het was de laatste keer dat we als groep samen waren in Kenia en de laatste keer dat we onze koffers incheckte. De laatste keer dat we een spelletje Skip-bo en ligretto speelde en de laatste keer dat we in het vliegtuigje stapte.
Nu is de laatste keer van wachten op onze bagage aangebroken en zo meteen moeten we afscheid nemen van elkaar en deze fantastische reis. We hebben zo verschrikkelijk veel meegemaakt zoals al op de blog te lezen was. We zijn blij dat we deze kans hebben gehad en met zijn alle twee geweldige weken hebben beleefd. Nogmaals super bedankt voor iedereen die ons gesteund heeft op wat voor manier dan ook. Wij zullen de kinderen en de blije gezichten niet vergeten. Gelukkig was het niet de laatste keer dat we elkaar zagen, dinsdag zitten we weer gezellig met zijn allen in de les!

Kenia je was geweldig!!!