Dag 9

29 april 2018 - Kisumu, Kenia

Habari (alles goed)? Muziri sana (heel erg goed). Onderhand beginnen wij ons heel erg thuis te voelen in dit stukje van Kenia. De taal ligt ons goed en iedere inwoner, begroet ons met Habari? Waarop wij antwoorden Muzuri sana!

De wekker stond vandaag vroeger dan normaal. Om kwart over zes zaten wij gedoucht, met onze zondagse outfit klaar voor een verfrissend ontbijt. De generale repetitie van het liedje ‘ Halelujah’ werd opgevoerd onder begeleiding van Jackie Jan (Jan Luitzen), na drie dagen lang oefenen.

Om zeven uur stond de bus klaar om de kerkdienst van half acht te redden. Om zeven uur stond de bus klaar zodat we de kerkdienst van half acht konden redden.

Wij hebben WEER gedanst en gesjanst, helaas dit keer ZONDER drankje.

We werden hartelijk ontvangen met veel zang en dans van de traditioneel Afrikaanse gospel kerk. Vervolgens werden wij naar voren gehaald om voor de microfoon met onze zangkunsten het ‘ Halelujah’ lied voor te dragen. Na de ontzettende lange maar mooie kerkdienst hebben wij onderweg naar Kisumu een zakje chips open getrokken.

Aangekomen in Kisumu werden wij ontvangen in een fantastisch mooi hotel dat voor ons onderhand voelt na de hotels die wij hebben meegemaakt als tien sterren, maar in Nederland nauwelijks de drie sterren aan tikt. Het fijne gevoel werd doorbroken door een zwembad zonder water, wifi zonder verbinding en zonnen zonder zon. En niet te vergeten de stroomstoring (typisch Afrika). Deze teleurstellingen mochten de pret niet drukken!! Het uitzicht op victoria lake maakt alles meer dan goed!

Na onze bikini eindelijk aangetrokken te hebben na de afgelopen dagen hard werken hebben wij voor een zwembad met water ongeveer een maandsalaris neergelegd (voor Keniaanse begrippen), werkelijke waarde vijf euro. Na even gezwommen te hebben, hebben wij een Afrikaans biertje gedronken in ons luxe hotel.

Het buffet stond klaar en de stroomstoring was opgelost. De WiFi deed het weer, de blogs zijn eindelijk geplaats en de dag is afgesloten met whatsapp en social media (EINDELIJK)!

We kijken uit naar de zonnestralen van morgen om nog meer te tannen, zwemmen MET water, wifi MET verbinding en zonnen MET ZON! En een grote traan omdat het besef er is dat wij morgen afscheid nemen van de liefste Afrikaanse kinderen die wij ooit hebben ontmoet. Tot morgen !!! xxxxxx

1. Mike:
    1 mei 2018
    Meer foto's!!
  2. Theo:
    1 mei 2018
    Mooie ervaring dit.
    The Gospelbirds die Hallelujah zingen. Hoop dat er een filmpje van is. :)