Dag 13

3 mei 2018 - Naivasha, Kenia

De dag van de bikesafari begon om een uurtje of half 8 in de ochtend met een lekker ontbijtje bij onze verblijfplaats. Om 9 uur pakten we de mountainbikes bij de verblijfplaats en gingen fietsen naar het safaripark. Van te voren kregen we al te horen welke dieren we konden spotten, dus met volle moed gingen we erheen. Daar aangekomen moesten we een half uurtje wachten om binnen te komen.

Om 10 uur was het zover en konden we het park betreden met onze bikes. Na 500 meter gefietst te hebben zagen we in het verte al pumba's (wilde zwijnen) daarna zagen we herten, giraffen, gnoes, impala's, mooie vogels en zebra's.

Na 7 km gefietst te hebben kwamen we op een rustpunt, waar we gingen eten. Na het eten gingen we te voet verder om in de bergen te lopen, wat er erg mooi uitzag. Na het lopen kwamen we bij het toppunt met een hele mooie uitzicht. Er werd gezegd dat de plek waar Simba (van de Lion King) omhoog gehouden werd in de film, op deze plek gebaseerd was.

Na het uitzicht kwamen we weer bij het rustpunt, waar we nog even gingen uitrusten. Maar tijdens het eten kregen we bezoek van een hele boel apen. Eerst dachten we dat ze samen met ons wilden eten, omdat ze het eten van ons aanpakten en naast ons ging eten. Maar toen kwam de grootste aap. Die pakten zo het zakje chips af van Romy en at alles zelf op, Romy schrok zich kapot!

Na geschrokken te zijn, pakten we ons fietst heel snel op en fietsten naar de uitgang van het park. Na weer 7 km gefietst te hebben kwamen we weer bij onze verblijfplaats.

Na een zwaar maar ook mooie safaritocht keken we uit naar een mooie dag met leuke herinneringen. Om 18 uur hebben we nog avondgegeten en daarna nog spelletjes gespeeld met elkaar. Vooral Weerwolven was erg in trek! Daarna kroop iedereen heerlijk zijn bedje in.