Dag 2: De reis naar kisumu en Mumias, de eerste indrukken en A-step

22 april 2018 - Mumias, Kenia

Helaas hadden we nog geen Wi-Fi, vandaar dat onze blogs wat later zijn! Maar als het goed is kunnen we jullie vanaf nu op de hoogte houden!

Zondag 22 april

Eenmaal veilig in het AirPort hotel, konden wij rond half 1 gaan slapen onder het genot van harde Keniaanse muziek, stromende regen en een haan. Na een kleine 5 uurtjes slapen (rusten, zo noemde Jan het) werden we gewekt. Ontbijtje stond om 6 uur klaar, lekker gebakken eitje met brood en een worstje.

Kwart voor 7 weer naar het vliegveld, nadat alles was geregeld konden we veilig met zijn alle door de douane. Tijdens het lange wachten hebben Rowan, Merel en Thyrvi een spelletje yahtzee gespeeld. De rest heeft lekker geslapen.

Gelukkig was de vlucht erg kort en waren we binnen een uurtje in Kisumu. Na een warm welkom op het vliegveld met Tim en de rest van de organisatie zijn we naar Mumias gegaan.

Wat we op het project hebben mee gemaakt is bijna niet in woorden uit te leggen. Wij werden ontvangen met gezang, gedans en heel veel kinderen en volwassenen. Wat was de bevolking blij om ons te zien, want zij hebben hier uiteindelijk ook erg lang op gewacht. Zij zagen voor de eerste keer mensen met een andere huidskleur. Waardoor het voor hun ook indrukwekkend was.
Als afsluiting hebben we allemaal een boompje gepland als symbolisch gebaar.

Daarna een Heerlijke lunch en avond eten gehad waarbij we een eigen kok hebben. Na het eten voorbereid voor de volgende dag want dan gaan wij verschillende spellen aanbieden aan de kinderen.

We zijn benieuwd wat morgen ons brengt!