Dag 7

27 april 2018 - Mumias, Kenia

Een ding is zeker kenianen hebben een winnaars mentaliteit!

We beginnen vandaag een half uur later met het ontbijt, namelijk om half 8.
Rond half 9 stonden wij klaar om te vertrekken naar de A-STEP grond, want vandaag waren de voetbaltoernooien voor jongens van onder 13 en onder 15 jaar. Helaas was de bus er niet, vanwege omstandigheden. Hierdoor had Tim een alternatief verzonnen, dat was om 5 studenten met de auto van hem naar a- Step te gaan en de rest achter op de picky picky(scooter). Verassend reed Shailesh de auto van Tim, zodat hij kon ervaren hoe het verkeer in Kenia was.

Toen we bij A-STEP kwamen waren alleen de bouwvakkers er die aan het werk waren aan het a-step gebouw. Langzaam werd de A-STEP grond gevuld met kinderen die wilden sporten. Aangezien wij te vroeg waren gingen Rowan en Shailesh alvast voetballen met de jongens, zoals altijd als ze even vrije tijd hebben.
Rond 10 uur Keniaanse tijd was de hele A-STEP grond vol met enthousiaste kinderen. Hierdoor hebben we de groep in tweeën gedeeld. De onder 13 teams bleven op de A-STEP grond en onder 15 teams gingen naar de buren die ook een grote voetbalveld hebben.

Doordat het toernooi zich op twee velden afspeelden verdeelden wij studenten ons ook door tweeën. Sharon, Annemarijn, Rowan, Annelieke en Shailesh gingen naar de buren met onder 15 spelers en de Eileen, Romy, Merel en Julia bleven op het A-STEP veld met de onder 13 spelers.

Op de onder 15 veld was het in het begin heel chaotisch. Om 10 uur begon de toernooi, maar om 12 uur kwamen nog eens vier teams aan. Hierdoor moesten we veel geduld hebben en heel erg improviseren op z'n Keniaans. Voor de rest van de dag was het erg gezellig en competitief, want iedereen wilden winnen en deden er alles voor.

Uiteindelijk na het toernooi gingen we met ze allen terug naar het A-STEP veld en werden de finales bekend gemaakt die de volgende dag plaats vind. Op het A-STEP veld hebben we na de finale bekendmaking afgesloten met een stoelendans en een gebed.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl