Dag 8

28 april 2018 - Mumias, Kenia

Vandaag gingen we verder met het toernooi van de vorige dag.  We begonnen met het de finale van de kinderen tussen 13 en 15. Het team van A-step heeft gewonnen !

Toen dit ten einde liep werden de dames uitgedaagd tot een potje netbal (korfbal). Het was een vriendschappelijke wedstrijd maar de dames van de tegenpartij hadden de beuk er behoorlijk inzitten en dus zijn we ingemaakt met 3-1.

Het zonnetje stond hoog aan de hemel en we gingen verder met een warming up met de jongens van onder 10 waarbij ze training kregen van oud prof spelers.
Daarna waren wij (Pamoja Kenya dames) weer aan de beurt tegen de AZ-meiden waarbij Rowan en Jan ons hielpen vanwege te kort aan spelers (en talent). Ook deze partij hebben wij verloren met 3-0 maar wel weer super leuk en goed voor hun zelfvertrouwen.
Vervolgens de wedstrijd van onder 13. Na dit alles was het 2 uur en bijna tijd voor de lunch, nog even de prijsuitreiking en dan konden we gaan.

Helaas liep dit weer anders dan verwacht want er kwamen 2 hoge pieven langs. Uiteindelijk kwam ook nog de leider van de provincie met een helikopter binnen. Hele dorp werd gek, want dit bekend heel veel voor ze maar ook voor A-Step en natuurlijk Tim.

Daarna begon het enorm hard te regenen dus werd het rennen naar de bus. De lunch hadden we gemist, want het was inmiddels al half 6. Maar als avondeten had de kok speciaal voor ons pizza gemaakt.