Dag 5

25 april 2018 - Mumias, Kenia

Vanochtend zijn we met veel spierpijn opgestaan door het bouwen van gister. Drie keer raden wat we vandaag mochten doen… stenen sjouwen! Gelukkig hoefden we het niet alleen te doen. Jong of oud, jongen of meisje iedereen hielp mee met het bouwen van het A-step gebouw. Iedereen stond in een lange rij en gaf de stenen aan elkaar door. Hierdoor was het werk snel gedaan!

Rowan had gister een taart voor zijn verjaardag gekregen. Deze taart hebben we in kleine stukjes gesneden zodat we die aan de kinderen konden uitdelen. Meer dan 50 kinderen begonnen uit volle borst voor Rowan te zingen en rondjes om hem heen te rennen. Hij begon met het uitdelen van de taart, de dankbaarheid die op de gezichtjes van de kinderen was af te lezen was onbeschrijfelijk

Na de lunch scheidden de meiden van de jongens. De meiden gingen in gesprek met de Keniaanse Damens over onderwerpen zoals: seksualiteit mishandeling en huwlijk. De jongens gingen samen met de Keniaanse mannen naar het “zwembad”. (Dit was een beekje met geel water). Hier hebben ze met zijn alle gezwommen en gespeeld.

In de avond was iedereen kapot en zijn we vroeg na het eten gaan slapen, zodat we de volgende dag weer vol konden genieten.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl